Alla inlägg under augusti 2009

Av C - 24 augusti 2009 10:01

Skit. Jag hade helt missat att Coldplay skulle komma till Sverige. Nu är det bara att vänta till nästa gång.. *snyft*


Av C - 10 augusti 2009 11:56

Passar bra till nedanstående inlägg..

Av C - 9 augusti 2009 13:03

..föredrar ni att folk super, slåss och våldtar? Att omhänderta 240 personer för att de inte slåss och våldtar, kan ni försvara det? Vad är det som är så hotfullt med människor som pratar, skrattar och lyssnar på musik utan att bruka våld eller vara otrevliga? Stör de kanske den politiska dagordningen?


Utvecklingen kan inte stoppas längre och de 240 ni omhändertagit visste vad som skulle kunna hända och de har varit beredda att betala priset. Men vilket pris är värt att betala för att upprätthålla denna galenskap? Hur mycket resurser ska läggas på att gripa användare av en drog som innebär färre risker än alkohol?


PS: Nästa år kommer ni att få skicka ännu fler poliser till Uppsala reggae då folket inte längre lyssnar med anledning av att de är fullt kapabla att fatta egna beslut vad gäller sitt sinne och sina kroppar. Ni väljer själva vad era resurser ska gå till ,men tänk efter noga först.


http://www.dn.se/nyheter/sverige/240-misstankta-for-narkotikabrott-pa-reggaefestival-1.927273


De två sista raderna i DN:s artikel säger det mesta och jag hoppas att den som skrivit artikeln haft ett syfte med det.

Av C - 7 augusti 2009 14:30

Expressen har under den senaste tiden haft en artikelserie om fattigdom. Jag har inte läst så mycket kvalificerad skit samlat på ett ställe på mycket länge. Visst, fattigdom är relativ, men det är inte fattigdom att inte kunna åka till Thailand, inte kunna äta köpepizza eller att inte kunna köpa märkeskläder.


Konsumtionshysterin i Sverige gör att även de som klarar sitt dagliga bröd räknas som fattiga. Är det en mänsklig rättighet att som 10-åring ha jeans för över 500 kr, mobiltelefon och dator på rummet? Nej! Det är ingen rättighet utan kanske istället en bonus som inte alls är självklar. Tänk om folk hade vett att uppskatta det som verkligen gör en rik istället för att klaga över att de inte har råd att skämma bort sina ungar..


Riktig fattigdom finns i Sverige men har man tak över huvudet, mat på bordet och hela och rena kläder så är man i ordets rätta bemärkelse inte fattig. Att urholka detta begrepp är ett hån mot alla de som är verkligt fattiga, de som lever på gatan och mer bekymrar sig för hur de ska kunna få nästa mål mat än hur de ska kunna införskaffa ett par märkesjeans.


Skäms och sluta klaga.

Av C - 7 augusti 2009 13:50

USA var först med att demonisera bruket och missbruket av denna drog. Användarna beskrevs som farliga, vanvettiga och demoraliserade. Var det verkligen så att en individ kunde gå från helt normal till en galen rödögd mentalpatient efter ett bloss? Nej, självklart inte, men Sverige importerade med glädje dessa fanatiska idéer från det stora landet i väster, trots att det egentligen bara var de styrande i USA som behövde något nytt att sätta tänderna i efter upphörandet av alkoholförbudet. Alkoholförbudet i sig är också intressant att diskutera i detta sammanhang men vi kan ta det lite senare.


Vänta lite så ska ni få se något spännande..

Där ja! Nu hittade jag en godbit. Så här vanvettig blir man alltså av cannabis, även om jag mest får för mig att de skildrar alkoholanvändande..

Av C - 6 augusti 2009 16:44

Förutom Bono finns det andra musikaliska genier. Pete Doherty är kanske ett av dem men jag har inte riktigt bestämt mig.

Jag tror att detta ska bli en ren musikblogg eftersom den ändå mest består av ett oändligt antal Youtube-klipp. Kanske blir lite annat också men bara så ni vet..

Av C - 6 augusti 2009 16:38

Nu dyker jag upp igen som gubben i lådan. Jag kan inte riktigt överge detta ställe i cyberrymden. Hoppas att ni inte saknat mig alltför mycket. 


Såg U2 på Ullevi den 1/8 2009.. Jag vill se dem igen!

Ett litet klipp från Joshua tree-turnén. Bono är både snygg och gullig mot sin fru som dyker upp lite senare. Njut.

Ovido - Quiz & Flashcards