Direktlänk till inlägg 7 augusti 2009

Cannabis-djävulens drog?

Av C - 7 augusti 2009 13:50

USA var först med att demonisera bruket och missbruket av denna drog. Användarna beskrevs som farliga, vanvettiga och demoraliserade. Var det verkligen så att en individ kunde gå från helt normal till en galen rödögd mentalpatient efter ett bloss? Nej, självklart inte, men Sverige importerade med glädje dessa fanatiska idéer från det stora landet i väster, trots att det egentligen bara var de styrande i USA som behövde något nytt att sätta tänderna i efter upphörandet av alkoholförbudet. Alkoholförbudet i sig är också intressant att diskutera i detta sammanhang men vi kan ta det lite senare.


Vänta lite så ska ni få se något spännande..

Där ja! Nu hittade jag en godbit. Så här vanvettig blir man alltså av cannabis, även om jag mest får för mig att de skildrar alkoholanvändande..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C - 24 maj 2013 08:24

Danmark, du er min kaerlighed.  

Av C - 24 maj 2013 08:13

Kom på att jag ju har en blogg som jag inte skrivit i på mycket länge. Har en massa åsikter och funderingar som inte lämpar sig på Facebook och inte heller som samtalsämne på jobbet. Någonstans måste jag dock få ur mig allt och vad är då bättre än at...

Av C - 24 maj 2013 08:10

En del ungdomar åker till Norge för att söka jobb, andra bränner bilar och skolor. Min avsky för dessa pyromaner finner inga gränser. Det går inte att skylla på att man är särbehandllad samtidigt som man bränner ner skolor och fritidsgårdar. Den ekva...

Av C - 17 januari 2012 12:29

de döda.. Ja, det skulle man nästan kunna tro. Ser att jag inte skrivit något sedan hösten -09. Har startat upp några sybloggar däremellan och sedan haft annat för mig, typ fött ännu ett barn osv. Inspirationen att skriva går ju i vågor men jag gör e...

Av C - 24 september 2009 08:36

I Karlstad har kvarteret med det onämnbara namnet fått byta -ja just det, fått byta namn helt enkelt. Kvarteret döptes enligt DN år 1866 och då var det ok att döpa kvarteret till det onämnbara. Tiderna förändras och vissa saker bli mindre ok och dett...

Ovido - Quiz & Flashcards