Alla inlägg den 5 mars 2009

Av C - 5 mars 2009 13:29

Läste i DN att dagens unga vill leva Svensson-liv med villa, vovve och Volvo när de blir stora. De vill också bli rika, kända och ha stor egen frihet.


Hm.. undrar hur denna ekvation ska gå ihop? Jag är i alla fall förvånad över hur attraktivt det vanliga Svensson-livet är för dagens ungdomar. De kan gärna få testa på lite bajsblöjor, heltidsarbete och en bil som måste lagas. Detta kan de kombinera med dagislämningar som går snett, VAB-dagar och sedan lite plock med smutstvätten på kvällen. Låter detta lockande?


Detta leder mig osökt in på tv-serien Diplomaterna där Klas glider omkring i en sus -och dustillvaro tillsammans med drinkar, vackra damer och rika shejker. Jag dömer ingen men kunde inte låta bli att tänka på honom som en kontrast gentemot Svensson-livet.


Nej, nu får det vara slutflummat. Raggsocksstickandet lockar och pockar..



Av C - 5 mars 2009 09:39


När jag ser dig som en vuxen man


När dina starka händer


kramar mitt mammahjärta


Då lever jag


Ovido - Quiz & Flashcards