Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

Kungen -utfattig?

Av C - 3 mars 2009 08:30

Den svenske kungen har en privat förmögenhet på runt 300 miljoner kronor, ändå vill han ha höjt apanage till dotterns bröllop. Sug på det ni..


Att Ockelbo-föräldrarna inte kan betala är en sak men kungen kan väl ta utav sina egna pengar? Kanske bara är jag som är lite för progressiv i mitt tänkande men vore inte det det mest naturliga istället för att höja apanaget?

 
 
MesserSchmitt

MesserSchmitt

3 mars 2009 09:19

Håller helt och hållet med dig på denna punkt! Helt sjukt att staten ska betala bröllopet.

http://www.sjuhundramiljoner.bloggagratis.se

 
Filifjonkan instämmer

Filifjonkan instämmer

3 mars 2009 10:51

Hej. ja du 300 mille skulle sitta fint här. men enl gamla regler så var det ju så att brudens föräldrar står för bröllopet Brudgummens står för hans kläder bara.I det här fallet kanske de skulle följa de reglerna för som sagt det finns pengar där.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Sassa

Sassa

3 mars 2009 14:06

hej , lust att bli min bloggvän?
Vi kan ju adda varandra på bloglovin?

Kramissar!

http://www.sandram.webblogg.se

 
Syltan

Syltan

3 mars 2009 17:15

De har ju beräknat att bröllopet kommer att kosta runt 20 milj. VAD är det som kostar så mycket? Har de räknat med polis o säkerhet dit, eller? För ingen klänning är så dyr... hon kan ju köpa second-hand eller gå till Livrustkammaren och låna något där, vetja. Undrar om Kungen vågar fråga själv om höjt apanage, eller om han skickar ett bud med den arroganta frågan...

http://syltan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C - 24 maj 2013 08:24

Danmark, du er min kaerlighed.  

Av C - 24 maj 2013 08:13

Kom på att jag ju har en blogg som jag inte skrivit i på mycket länge. Har en massa åsikter och funderingar som inte lämpar sig på Facebook och inte heller som samtalsämne på jobbet. Någonstans måste jag dock få ur mig allt och vad är då bättre än at...

Av C - 24 maj 2013 08:10

En del ungdomar åker till Norge för att söka jobb, andra bränner bilar och skolor. Min avsky för dessa pyromaner finner inga gränser. Det går inte att skylla på att man är särbehandllad samtidigt som man bränner ner skolor och fritidsgårdar. Den ekva...

Av C - 17 januari 2012 12:29

de döda.. Ja, det skulle man nästan kunna tro. Ser att jag inte skrivit något sedan hösten -09. Har startat upp några sybloggar däremellan och sedan haft annat för mig, typ fött ännu ett barn osv. Inspirationen att skriva går ju i vågor men jag gör e...

Av C - 24 september 2009 08:36

I Karlstad har kvarteret med det onämnbara namnet fått byta -ja just det, fått byta namn helt enkelt. Kvarteret döptes enligt DN år 1866 och då var det ok att döpa kvarteret till det onämnbara. Tiderna förändras och vissa saker bli mindre ok och dett...

Ovido - Quiz & Flashcards