Alla inlägg den 22 januari 2009

Av C - 22 januari 2009 16:50

Efter mitt lite elaka inlägg måste vi nog muntra upp oss med lite glada kostymer. Skumt att Christian Bale hoppat in som den gröna féen.. Trodde inte ens att han var född då.. Konstigt!

Av C - 22 januari 2009 14:46

Det här är kanske ytterligare en meningslös blogg, men jag lovar, det finns i mitt tycke värre bloggar.


Jag har inte hängt med så mycket i bloggvärlden men jag undrar hur en blogg som handlar om barn som skiter, folk som shoppar eller nyförlösta mammor som klagar över sin vikt överhuvudtaget kan intressera folk som det gör.


Det finns såklart olika kategorier av bloggar. Hittills i mitt nästan obefintliga läsande har jag stött på några som jag kan särskilja:


Mammabloggarna

Här överöses vi med bilder på (gulliga?) barn i diverse olika situationer.Ofta innehåller dessa bloggar även bilder på barn i deras nyköpta kläder så att alla får se hur välekiperade de är när de går till förskolan. Av någon anledning är det inte så många pappor som bloggar om barnens kläder. Hm.. I dessa bloggar får vi information om hur mycket av den första "smakisen" som hamnade i respektive utanför munnen samt hur mycket mamma betalade för den nya Katvig-dressen. Eller pappa betalade rättare sagt, för det är ju han som jobbar..

Hit räknas även Gravidbloggarna som är ett kapitel för sig med magbilder framifrån, uppifrån och från sidan, bilder på den nyligen inköpta luktfria blöjhinken samt en ingående beskrivning av de nya bristningarna på magen. Usch, nog pratat om gravidbloggarna.


Ytlighetsbloggarna

Smink, hudvårdsprodukter och de senaste slimmade jeansen.. Saknar helt intellektuell substans och tillför inget av värde för en människa i behov av lite hjärnstimulans.


Vardagstråkbloggarna

"Idag gick jag upp kl. åtta och vädret var tråkigt bla bla bla..." Här samsas ointressanta reflektioner om dyra bananer och finnar på näsan till gnabb med sambon.


De som man inte fattar är så populära-bloggarna

Här har vi bl.a en blogg skriven av någon slags kvinnlig fjärdedelskändis som jag inte nämner vid namn. Läste med ett halvt öga några inlägg idag och kan inte förstå hur hon kan vara en så tilldragande bloggare då det knappast finns något diskussionsunderlag i bloggen, men det är väl inte meningen heller.



De flesta bloggar är dock kombinationer av de jag listat ovan. En Mammablogg kombineras ofta med en Vardagstråkblogg och en Ytlighetsblogg mår gott både tillsammans med De som man inte fattar är så populära-bloggarna och Mammabloggarna. Av de bloggar jag inte listat här kan nämnas Sexbloggarna, Djurbloggarna samt Sportbloggarna. Djurbloggarna brukar passa fint ihop med Vardagstråkbloggarna. Kombinationsmöjligheterna är oändliga gott folk!


Av C - 22 januari 2009 08:26

Tänk om alla var lika nöjda med tillvaron..

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards