Alla inlägg den 24 januari 2009

Av C - 24 januari 2009 17:40

Efter lite Imperiet skulle jag kunna skriva lite om en sak jag gillar, nämligen snygga killar med kajal, men det får bli en annan dag. Nu ska det nämligen handla om något lite mer känsligt, vikt... och speciellt kvinnors evinnerliga fixering vid denna.


Jag har aldrig bantat, faktiskt inte. Jag har aldrig ens funderat på att banta och därmed har jag aldrig haft något att tillägga när andra gnatar om putmagen, kalorier i kakan eller flygvärdinnedieten. Obekväm, så känner jag mig när de andra runt bordet pratar vikt. Sedan är det också vid blotta anblicken av mig tydligt att jag inte heller behöver gå ner i vikt. Smal har jag alltid varit och kommer kanske alltid att vara och därav mitt obetydliga intresse för vad vågen visar eller inte visar.


"Ta en kaka till, det behöver du" brukar jag få höra vid fikabordet. Jaha, men om jag inte vill ha en kaka då? Ofta brukar jag ta en kaka ändå, för tänk om någon skulle tro att jag bantar eller har ätstörningar och det går ju inte. Lyxproblem? Nej, det är egentligen inget problem alls förutom att jag är trött på vikttjatet även om jag själv aldrig deltar i det. Att jag själv aldrig deltar gör ju också att jag inte är med i den klubb som många kvinnor är med i, nämligen Prat och tjat om vikt-klubben. Jag vet inte om jag ska tycka synd om alla de som är så fixerade vid sin vikt eller om jag ska känna tacksamhet för att jag inte är en av dem. Det värsta av allt är att det ofta är normalviktiga kvinnor som håller på att tjata om sin vikt.


Då alla är så viktfixerade får det mig att känna mig som ett freak. Ett freak som aldrig har brytt mig om vikten, aldrig bantat och kanske aldrig kommer att banta. Finns det fler som jag därute av denna sällsynta sort och var är ni?

Av C - 24 januari 2009 13:15

Tjohooo! Jag har tre kommentarer på mitt inlägg om "Meningslösa bloggar"! Hur kan man bli så glad för det? Jag måste vara skadad på något sätt eller är det bara dagens ego-samhälle som styr mig också? Min blogg finns främst till för att jag ska få skriva av mig lite frustration, elakheter men även annat, så att jag skulle bli så här glad äver några kommentarer är underligt.

Tack ni snälla människor som kommenterat, jag bugar, bockar och niger på samma gång. Nu måste jag hitta en glad låt på Youtube som jag kan lägga upp. Vänta...


Äh, jag hittade något annat istället.






Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards