Alla inlägg under januari 2009

Av C - 19 januari 2009 09:13

Nej, riktigt så bra är det inte men det verkar som att det kommer att lugna sig en smula i det hårt drabbade Gaza-området. Hamas utlyser vapenvila och ger Israel en vecka på sig att dra sig tillbaka. Vad tror vi om detta?

Jag orkar knappast kommentera ämnet då jag tycker att det är så fruktansvärt och då jag heller inte är så pass insatt att jag vill skriva för mycket. Evighetskonflikten kan man i alla fall kalla den, denna konflikt som går i arv från föräldrar till barn och vidare till de barn som inte ens har blivit födda än.

Av C - 18 januari 2009 19:29

Ett av mina favoritband, franska Indochine, har släppt en ny singel "Little dolls".

Bilden föreställer 80-tals versionen av ovan nämnda band. Sångaren Nicolas Sirkis är ensam kvar från den ursprungliga konstellationen då brodern Stéphane avled 1999.

Av C - 11 januari 2009 13:52

Israel gräver sin egen grav, behöver jag säga mer?

Jag är äcklad av den förnedring som den israeliska krigsmakten dagligen utsätter palestinier för. Då många israeler och deras föräldrar, mor -och farföräldrar själva har ett förfutet med förnedring som vardag är det lustigt hur snabbt ödmjukheten försvinner men visst är det så att den som själv blir utsatt för diskriminering är den som sedan fortsätter att utsätta andra för detta?

Jag har varit i Israel och jag vågar påstå att det finns en rasism bland israeler som riktar sig mot araber och främst palestinier. I mångas ögon är de inte mycket värda och det kan man också tydligt se i det som nu sker.

Som sagt, detta är fel väg att gå och jag hoppas att Israel vaknar innan det är för sent.


Bilden har inget med de aktuella händelserna att göra. Fotot dock taget av mig i Israel 2000.

Av C - 1 januari 2009 15:38

Jag gillar egentligen inte bloggar, speciellt inte alla bloggar med en massa barnbilder eller bilder på barns kläder, så jag får se till att inte göra en sådan. Nej, jag skapar en blogg enbart för att få skriva, inte så mycket om mitt privatliv utan mer om mina tankar och åsikter om folk och händelser, aktuella som inaktuella. Jag nämner inga icke-offentliga personer vid namn men känner någon igen sig får ni skälla på mig.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards