Alla inlägg under mars 2009

Av C - 4 mars 2009 08:25

Jag har en rad otäcka fördomar som jag dras med. De flesta är jag medveten om att de inte stämmer men de vill ändå stanna kvar i medvetandet.


Är ni redo?


- De som stavar illa är mindre intelligenta. OBS! De med dyslexi räknas ej.

- I ett lesbiskt par är det alltid en som är mer manlig (butch).

- Homosexuella män är fåfänga och intresserade av inredning.

- Afrikaner springer snabbare än alla andra "folkslag". Sant?

- De som döper sina barn till Kevin, Neo eller Cassandra har inte studerat på akademisk nivå.

- Folk som kör snabbt och oaktsamt i snabba bilar, t.ex BMW osv. använder bilen som en penisförlängare.

- Folk som går upp helt i sina barn har inga egna intressen så barnen blir som en förlängning av dennes egen person.

- Statusfixerade personer är osäkra individer som måste hävda sig gentemot andra med fina kläder, bilar och uberekiperade barn. Deras hem är ytterst pedant och de vill visa upp vilka de är men innerst inne vet de faktiskt inte vilka de är.

- I Norrland är majoriteten av folket sjukskrivna för ryggont. (Fråga inte varifrån jag fått denna fördom!)


När jag granskar mina fördomar så här rakt upp och ner ser jag att de är en blandning av rena fakta, mina egna erfarenheter samt helt enkelt lite elakheter från min sida. Tro mig, jag kan fylla på listan men jag stannar här.


Vad har ni för fördomar och vågar ni berätta om dem?

Av C - 3 mars 2009 09:51

Återigen shysst frisyr (Alan Wilder) och schysst synth.. Alan var den snyggaste i DM men hoppade av tåget 1995. Såg honom på tv för något år sedan och nu är han inte alls lika snygg. Så kan det gå..

Av C - 3 mars 2009 08:30

Den svenske kungen har en privat förmögenhet på runt 300 miljoner kronor, ändå vill han ha höjt apanage till dotterns bröllop. Sug på det ni..


Att Ockelbo-föräldrarna inte kan betala är en sak men kungen kan väl ta utav sina egna pengar? Kanske bara är jag som är lite för progressiv i mitt tänkande men vore inte det det mest naturliga istället för att höja apanaget?

Av C - 2 mars 2009 08:22

Ni kanske tror att jag glömt min blogg men jag kommer snart tillbaka. Håll ut så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards